هماهنگی بین فعالیت های تولیدی و مصرفی جامعه

مطالب دیگر:
🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان بندرعباس🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان بستک🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان بندر لنگه🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان حاجی آباد🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان جاسک🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان میناب🔗نقشه ی زمین شناسی شهرستان رودان🔗بررسی مسائل و مشکلات سوادآموزی🔗بررسی رابطه اضطراب امتحان در دانش آموزان حساب نارسا و عادی پایه🔗بررسی سلامت روانی كاركنان بهزیستی🔗پایان نامه بررسی لباس متحد الشکل مدارس🔗رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی ناحیه 2 شهر مشهد در سال تحصیلی 83-1382🔗مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری🔗منبع کنترل (درونی- برونی) با عزت نفس🔗هویت وعزت نفس🔗راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در پیش دانشگاهی🔗ثرات و عوامل مؤثر بر طلاق در خانوادهa🔗ررسی رابطه بین تیپ‌های شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان🔗بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسط🔗ررسی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز
هماهنگی ,فعالیت های تولیدی,مصرفی جامعه,تولید,مصرف|47050736|ufy
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان هماهنگی بین فعالیت های تولیدی و مصرفی جامعهآماده دریافت می باشد .

تولید عبارت از یک جریان یا پروسه (Process)، است


مشخصات فایل
تعداد صفحات27حجم0/83 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل

تولید عبارت از یک جریان یا پروسه (Process)، است. این عبارت به‌نحوى در کلیه تعاریف تولید دیده مى‌شود. به‌طورکلى مى‌توان گفت تولید عمل تبدیل نهاده‌هاى تولید به کالاها و خدماتى است که براى مصرف یا سرمایه‌گذارى مورد نیاز است. به‌عبارت دیگر تولید به جریانى اطلاق مى‌شود که عوامل تولید (Factors)، یا نهاده‌ها (Inputs)، به کالاهاى دیگرى به نام محصولات (Products)، یا ستاده‌ها (Outputs)، تبدیل مى‌شوند. به تعبیر کلى‌‌تر به هر فعالیتى که باعث ایجاد مطلوبیت (Utility)، در زمان حال یا آینده شود، تولید گفته مى‌‌شود. بنابراین عمل تبدیل نهاده‌هائى مثل زمین، کود، آب و سرمایه به محصولاتى مثل گندم یا جو را تولید گویند. با توجه به تعاریف فوق، بدیهى است مفهوم تولید با مفاهیم دیگرى مثل محصول یا تابع تولید متفاوت است.

علاوه بر این همراه با تولید، کیفیت آن نیز مطرح مى‌شود. در واقع اینکه چه کالاها و خدماتى را باید تولید کرد بستگى به عوامل مختلفى دارد که یکى از آنها ارزش‌هاى حاکم بر جامعه است. البته در مواردى نیز ملاحظات سیاسى و اجتماعى تعیین‌کننده نوع و کیفیت تولید است. همچنین شرایط محیطى و طبیعى و میزان عوامل تولید در دسترس نیز عامل مؤثر در این رابطه است. از دیدگاه اسلام تولید بایستى داراى مشخصات خاصى باشد.

فهرست مطالب

مفهوم تولید3

بر اساس مفهوم تولید5

تولید نهائی (Marginal Product)9

تولید متوسط (Average Product)9

مفهوم کالا10

بر اساس مفهوم کالا10

مفهوم فروش10

بر اساس مفهوم فروشندگی10

مفهوم بازاریابى11

هماهنگی بین تولید و مصرف11

نگرش کلی بر اندازه گیری و پیشبینی تقاضا12

مقادیر تقاضای بازار13

کدام بازار اندازه گیری شود ؟13

تقاضای بازار14

برآورد تقاضاى کل بازار14

برآورد ناحیه‌اى تقاضاى بازار15

روش بررسى ساختارى بازار15

روش شاخص عامل بازار15

برآورد فروش واقعى و سهم بازار16

پیش بینی فروش شرکت16

توان بالقوه فروش شرکت17

بررسی قصد خریداران17

روش آزمون بازار18

ترکیب نظرات و عقاید فروشندگان18

بررسی وضعیت بازار تولید و مصرف خودرو کار در ایران (مطالعه موردی)19

تولید داخل20

تحول21

فقدان سیاست های روشن22

نظرات کارشناسی24

منابع24






"